COOKIE POLICY
Cookies zijn essentieel voor het optimaliseren van onze website. Cookies helpen ons om algemene gebruiksstatistieken op te slaan en zij slaan andere informatie op die ons in staat stelt om features zoals de vergelijkingstool te laten functioneren. De Cookies slaan GEEN persoonlijke data op die u kunnen identificeren. Meer info over cookies vindt u op onze Privacy Policy-pagina

18/04/2018

Geheel vernieuwde Focus

Ford onthult de volledig nieuwe Focus – de meest innovatieve, dynamische en opwindende Ford ooit – 20 jaar na de originele gamechanger

Volledig vernieuwd

De volledig nieuwe Ford Focus, met de meest geslaagde en technisch competente Focus ooit, heeft zijn internationale debuut gemaakt.

Na de nauwste samenwerking met klanten ooit werd de volledig nieuwe Focus van de grond af ontwikkeld, om de inzittenden de meest vertrouwenwekkende, intuïtieve en lonende rijbeleving te bieden van alle middenklasse-gezinswagens in Europa.

De Focus introduceert een nieuwe, mensgerichte ontwerpfilosofie die een emotionele koetswerkstyling combineert met een toonaangevende aerodynamica. Hij biedt ook meer binnenruimte, in combinatie met kwaliteitsmaterialen en vakmanschap.

  • Adaptive Cruise Control (ACC), nu uitgebreid met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane Centring om moeiteloos om te gaan met stop-startverkeer
  • Het Adaptive Front Lighting System van Ford, met een nieuwe predictieve bochtverlichting en op verkeersborden gebaseerde verlichting die gebruikmaken van een camera; door bochten in de weg en – een primeur in de sector – verkeersborden in het oog te houden, passen ze de koplamppatronen vooraf aan, voor een betere zichtbaarheid.
  • Active Park Assist 2 schakelt, accelereert en remt nu ook zelf om maneuvers volautomatisch uit te voeren met een druk op een knop
  • De head-updisplay (HUD) van Ford, die voor het eerst verkrijgbaar is op Europese modellen, helpt bestuurders hun aandacht op de weg houden
  • Evasive Steering Assist, een primeur in dit segment, helpt bestuurders om stilstaande of tragere voertuigen te omzeilen, zodat ze botsingen kunnen vermijden


Verschillende uitvoeringen

De Focus wordt in de uitvoeringen Focus Vignale, ST-Line, Active en Titanium uitgebracht:

Focus Vignale


De “coast-to-coast” opening onderaan de voorbumper van de Focus Vignale is bedoeld om er meer als een juweel en ambachtelijker uit te zien. De Vignale heeft ook ingetogen sierelementen, zoals een matglanzende aluminium afwerking voor de dakrails, het dashboard en de deurdrempels, naast een kenmerkend Vignale-radiatorrooster. De Vignale is exclusief verkrijgbaar in de vierlagige lakkleur Dark Mulberry. Het interieur van de wagen bestaat onder andere uit fijnnervig houteffect en premium leder. 

Focus ST-Line


De agressiever gestylde achterdiffusor en grotere, functionele dakspoiler van de Focus ST-Line, grotere openingen in de voorbumper om de prestaties te verbeteren en de motoronderdelen erachter te laten zien, de gedurfde, kenmerkende elementen onderaan de bumper van de ST-Line die de lucht naar de openingen voor het luchtgordijn leiden. Het interieur van de wagen bestaat uit een sportieve afwerking met carboneffect en rode stiksels.

De Focus ST-Line heeft unieke veren, schokdempers en stabilisatorstangen en ligt 10 mm lager dan de andere Focus-uitvoeringen.

Focus Active


De Focus Active is een cross-over met een grotere bodemspeling en zwarte wielkast- en drempelbescherming; beschermplaten vooraan en achteraan. De wagen heeft ook contrasterend zilver gelakte inzetstukken in de drempels; en een opvallende voorzijde.  De Active wordt ook gekenmerkt door robuustere textuurmaterialen en oppervlakken.  De wagen ligt meer dan 30 millimeter hoger dan de andere modellen, dit wordt mogelijk gemaakt door de unieke scharniergewrichten voor- en achteraan.

Focus Titanium


Het chassis van alle Focus-modellen werd fijngeslepen om zo het direct herkenbare karakter van de Focus te garanderen.

De Focus Wagon heeft een heel eigen SLA-geometrie met anders gepositioneerde schokdempers om de scherpte in de wegligging en het responsieve karakter te behouden bij een volle laadruimte. Bovendien levert deze constructie een laadruimte op met meer breedte ter hoogte van de achteras.

De laadruimte van de Focus Wagon is vergroot dankzij een 43 millimeter toegenomen laadhoogte en 25 millimeter toegenomen laadlengte. De achterbank laat zich eenvoudig neerklappen door in de laadruimte te trekken aan de hendel van het nieuwe Easy Fold Seats systeem – tot aan de voorstoelen is de laadlengte met 175 millimeter toegenomen en dat levert meer dan 1.650 liter inhoud op.
Fords Hands-free achterkleptechnologie maakt het mogelijk om de achterklep van de Wagon te openen via een simpele beweging van de voet onderlangs de bumper. Voor het opbergen van de houder met de rolhoes is ruimte onder de vloer gecreëerd. De afdekplaat is makkelijk te openen door aan een lus te trekken

Contacteer ons voor meer infoKom bij ons langsBekijk de productpagina

Erfgoed van 20 jaar

De volledig nieuwe Focus blijft trouw aan het 20 jaar oude erfgoed van een toonaangevende rijdynamiek en meer: de Focus is nu ook voor het eerst uitgerust met Continuously Controlled Damping (CCD) voor de onafhankelijke voor- en achterophanging; nieuwe rijmodi; een geïsoleerd subframe achteraan voor meer raffinement; en door Ford gepatenteerde veertechnologie.

De ervaring voor de inzittenden wordt verrijkt met praktische en comfortfuncties zoals FordPass Connect - een ingebouwde modem voor connectiviteit onderweg - en een nieuwe houder om compatibele smartphones draadloos op te laden.

Het motorenaanbod omvat een verder geoptimaliseerde versie van Fords bekroonde 1.0 EcoBoost- en nieuwe 1.5 EcoBoost-benzinemotor, allebei uitgerust met de cilinderuitschakeling van Ford voor driecilindermotoren, een primeur in de sector. De nieuwe 1.5 EcoBlue- en 2.0 EcoBlue-dieselmotoren staan garant voor ultieme zuinigheid, terwijl de nieuwe intelligente achttrapsautomaat, die met een stijlvolle en ergonomische Rotary Gear Shift Dial wordt bediend, de schakelpatronen aanpast aan de rijstijl.

“Onze volledig nieuwe Ford Focus is het toppunt van technologie en rijplezier in zijn segment”, aldus Joe Bakaj, Vice President, Product Development, Ford of Europe. “Je krijgt niet vaak de kans om een volledig nieuwe auto te bouwen vanaf een leeg blad papier. We grepen die kans dan ook met beide handen, om de beste middenklasse-gezinswagen te ontwikkelen die je kan kopen.”

Het ruimste Focus-gamma ooit, onthuld als vijfdeurs hatchback, break en op bepaalde markten als vierdeurs, krijgt exclusieve persoonlijkheden om tegemoet te komen aan de aspiraties van het breedste spectrum van kopers van middenklassers, waaronder de stijlvolle Focus Trend en Titanium, de sportieve Focus ST-Line, de chique Focus Vignale en de allereerste Focus Active cross-over.

De volledig nieuwe Focus is de eerste wagen die op het nieuwe C2-platform van Ford gebaseerd is. Dat platform is ontworpen om de botsprestaties te verbeteren, meer interieurruimte te bieden voor de middenklassemodellen van Ford, zonder nadelige gevolgen voor de buitenafmetingen, en de aerodynamica te verbeteren met het oog op een lager brandstofverbruik. De beste afwerking en kwaliteit ooit worden mogelijk gemaakt door een investering van € 600 miljoen in de assemblagefabriek van Ford in Saarlouis, Duitsland.

Sinds de lancering van de revolutionaire Focus van de eerste generatie in 1998 verkocht Ford bijna zeven miljoen Focus-modellen in Europa* en meer dan 16 miljoen wereldwijd.

Mensgericht ontwerp

De volledig nieuwe Ford Focus betekent een evolutie in de ontwerptaal van Ford. De “mensgerichte” ontwerpfilosofie, die rijke gebruikservaringen moet opleveren bij elke interactie, combineert een expressieve vormtaal met functionele, op de klant afgestemde attributen.  

“We wilden van onze volledig nieuwe Focus een product maken waar klanten verliefd op worden en blijven”, aldus Amko Leenarts, Director, Design, Ford of Europe. “Zowel voor de binnen- als buitenkant draait onze nieuwe ontwerpfilosofie rond het scheppen van memorabele interactiemomenten die de relatie tussen mens en machine vormen en in stand houden.”   

De proporties van de Focus ogen volwassener, om een luxueuzer en sportiever silhouet te weerspiegelen, terwijl hij meer comfort en binnenruimte biedt. Het opvallende nieuwe silhouet is vooral te danken aan de meer naar voren geplaatste A-stijlen. Dankzij de evenwichtige proportie wijzen ze naar het midden van het voorwiel, terwijl het gespierde plaatwerk van de C-stijlen zich precies boven de achterwielen bevindt. Dit zorgt voor een langere motorkap en vloeiende voorbumper die, in combinatie met een veel minder uitgesproken gordellijn, de auto zowel krachtig als elegant maken en zo zijn premium en sportieve karakter benadrukken.  

Door de wielbasis 53 millimeter langer te maken, kunnen banden met een grotere diameter worden gebruikt, zodat de wielen hoger in het plaatwerk zitten en de perceptie van lengte en visuele massa verminderen. De kortere overhangen en naar achteren geplaatste cockpit geven hem een sterke, dynamische houding met een compacte indruk.  

De luchtstroom goed rond de auto leiden speelde een belangrijke rol bij het ontwerpen van de volledig nieuwe Focus. Het uitermate gebeeldhouwde, atletische koetswerk zorgt voor de beste aerodynamische efficiëntie in zijn klasse, met een gestroomlijnd, lager profiel, kortere overhangen achteraan, afgeknotte hoeken, en harmonieus geïntegreerde aerodynamische eigenschappen. 

Strakke, atletische lijnen kenmerken het plaatwerk, dat een indruk van beweging verschaft.Door het licht te vangen, zorgen de brede oppervlakken voor een visueel spektakel van voor tot achter. De lange voorbumpers lopen over in sterke schouders, met als resultaat een dynamische visuele flexibiliteit.

Indien u meer informatie over de nieuwe Focus wenst, of geïnteresseerd bent wanneer de wagen in de showroom komt, dan kunt u ons altijd contacteren.

Contacteer onsKom bij ons langsBekijk de productpagina



Nieuws